مجله خبری گزارش

وبسایت گزارش خبری روز

مجله خبری گزارش

وبسایت گزارش خبری روز

اهمیت آپتایم و تاثیر آن در سئو

 


به گزارش سئو لایت، آپتایم سایت به مدت­ زمان خاصی گفته می‌شود که شما برای بالا آمدن سایت خود در نظر می‌گیرید. عوامل تاثیر­گذار در آپتایم یک وبسایت باعث می‌شود به یک آپتایم استاندارد دسترسی داشته باشید. توصیه ما به شما این است که از سرورهای مناسب که توانایی اتصال ۲۴ ساعته به برق و اینترنت­ را دارند استفاده کنید زیرا چنان‌چه برق و یا اینترنت در دسترس نباشد، کاربران نمی‌توانند از وب‌سایت خود به نحواحسن استفاده کنند. وب‌سایتی که به عنوان فروشگاه اینترنتی به ارائه خدمات می‌پردازد چنانچه با مشکل خاصی مواجه شود، مشتریان به فروشگاه آنلاین بی‌اعتماد شده و این‌چنین است که وب‌سایت شما نمی‌تواند جایگاه مناسبی را در بین وب­سایت‌های رقیب خود اختصاص دهد.

https://userscontent2.emaze.com/images/d55f4a08-f603-4682-af2a-87beb169d4de/1c9cccf0-1a17-4a6c-98c0-da85a9de48d3.jpg

تاثیر سرور در ارائه خدمات

 

اهمیت آپتایم سایت

توجه به عوامل تاثیرگذار در آپتایم یک وب­سایت باعث می‌شود تا رتبه سایت در گوگل به بهترین شکل ممکن مورد بررسی قرار گیرد. اگر شما بیشتر از یک­ماه در فضای گوگل حضور نداشته باشید، باید هرچه سریعتر تاخیر به­وجود آمده را جبران کنید. این در دسترس نبودن باعث می‌شود کاربر به معتبر بودن سایت شما مشکوک شود و بدون‌شک این مسئله روی ذهنیت کاربران تأثیر منفی می‌گذارد. به واسطه نارضایتی کاربران، گوگل نیز از عملکرد شما آزرده خاطر شده و روی سئوی سایت شما تاثیر بسیار مخربی می‌گذارد.

 در­هر­صورت یک وب‌سایت برای هر کسب‌وکاری جهت ارائه هرچه بیشتر خدمات و محصولات ایجاد میشود که اگر مشتری برای دریافت محصولات وجود نداشته باشد، عملا سایت هیچ بازدهی ندارد. آپتایم سایت از جمله موارد بسیار مهمی است که به‌صورت غیرمستقیم می‌تواند در سایت شما نقش کلیدی را ایفا کند. چنانچه آپتایم سایت با مشکل مواجه شود، شما نمی‌توانید نتیجه قابل قبولی را برای سئوی سایت خود در نظر بگیرید.

خرید هاست معتبر

 

 

توجه به استاندارد هاست

 عوامل تاثیرگذار در آپتایم یک وب­سایت را می­توان در شبکه سرور، نرم‌افزارهای نصبی روی سرور، سخت‌افزار سرور، امنیت سرور در مقابل هکرها و بدافزارها جستجو کرد. شرکتی که شما برای هاستینگ خود از آن استفاده می‌کنید باید این توانایی را داشته باشد که بتواند به بهترین شکل سرورهای خود را مدیریت کند. پشتیبانی از اطلاعات نسخه سایت مهم­ترین نکته‌ای است که می­توان از هاستینگ‌ها انتظار داشت. نباید اهمیت این نکته را از یاد ببرید که شما در هنگام خرید هاست باید به آپتایم سرور توجه بسیار ویژه‌ای داشته باشید؛ چراکه آپتایم پایین صددرصد باعث افت رتبه سایت شما می‌شود.

میزان آپتایم سایت را شما باید به شکل درصد و ماهیانه مشخص کنید. طبق قوانین سئو حداقل ۹/۹۹ درصد را برای آپتایم ماهانه شایسته است در نظر بگیرید. چنانچه از آپتایم‌هایی با مقدار کمتر از ۱۰۰ درصد استفاده کنید، نسبت به سایر رقبای خود که آپتایم بالاتری دارند شما آپتایم پایین‌تری را به خود اختصاص داده‌اید و این چنین امتیاز و نمره منفی به سایت شما تعلق می‌گیرد.

کیفیت هاست یعنی استاندارد و اعتبار سایت

سخن پایانی

با توجه به عوامل تاثیرگذار در آپتایم یک وب­سایت شما باید به شرایط داشتن آپتایم بالا و باکیفیت توجه کنید. در ابتدای کار سعی کنید از شرکت‌های هاستینگ معتبر استفاده نمایید. امنیت سایت خود را در مقابل هکرها به واسطه یک هاستینگ مناسب تأمین کنید. از ابزارهای خاصی مانند جی­تی­متریکس برای افزایش سرعت سایت غافل نشوید، زیرا در دسترس بودن سایت یک موضوع بسیار کلیدی و مهم برای ارائه خدمات به مشتریان است.