مجله خبری گزارش

وبسایت گزارش خبری روز

مجله خبری گزارش

وبسایت گزارش خبری روز

فواید پاکسازی پوست صورت چیست؟

هیچ چیز بهتر از احساسی نیست که وقتی پوست نرم و لطیف خود را لمس می کنید. اکثر شما احتمالاً یک برنامه روزانه مراقبت از پوست در خانه دارید. پاکسازی پوست یکی از روش های مراقبت از پوست است که در یک مرحله از صورت انجام می شود و نتایج شگفت انگیزی به همراه دارد.

پاکسازی یک روش چند مرحله ای برای مراقبت 360 درجه از پوست است که به طور حرفه ای توسط متخصصان پوست انجام می شود. در اینجا 14 مزیت پاکسازی صورت آورده شده است.


1. پاکسازی پوست استرس را کاهش می دهد

طبق مطالعه ای که در مجله تحقیقات بیومدیکال منتشر شده است، ماساژ صورت سیستم عصبی سمپاتیک شما را فعال می کند. این باعث کاهش سطح اضطراب و بهبود خلق و خوی شما می شود.

صدها نقطه فشار روی صورت شما وجود دارد که به سیستم های مختلف بدن متصل هستند. هنگامی که این نقاط ماساژ داده می شوند، بدن شما پاسخ می دهد. بنابراین، یک ماساژ خوب صورت نه تنها پوست شما را روشن می کند، بلکه بر عملکرد سایر اندام ها نیز تأثیر می گذارد.

این روش نیز نوعی ورزش برای صورت شماست. از آنجایی که نمی توانید تمام نقاط فشار را شناسایی کنید، باید برای ماساژ صورت به متخصص مراجعه کنید.


2. صورت خود را کاملا تمیز کنید

البته پاکسازی پوست زیر نظر پزشک متخصص موثرتر از انجام آن در منزل خواهد بود. اگر گوش کنید، حتی اگر داروی پوست و دهان در خانه دارید، باید هر سال به پزشک مراجعه کنید. زیرا آرایشگران نوع پوست شما را می‌شناسند و می‌دانند چه کاری باید انجام دهند تا زیبا به نظر برسد. معمولاً در همان زمان از پودر صورت برای باز کردن منافذ و تمیز کردن پوست استفاده می شود.

پاکسازی پوست


3. پاکسازی روند پیری پوست را کند می کند

از آنجایی که با گذشت زمان پیر نمی شوید و فقط یک چهره دارید، باید به خوبی از آن مراقبت کنید. مراقبت و ماساژ منظم صورت باعث افزایش بازسازی سلولی و تحریک تولید پروتئین کلاژن در پوست می شود. پوست شما را جوان تر نشان می دهد.


4. ماساژ صورت باعث بهبود گردش خون در پوست می شود

تحقیقات نشان می دهد که ماساژ می تواند گردش خون را در بدن بهبود بخشد. صورت شما هم همینطور. بهبود گردش خون در صورت به این معنی است که سلول‌های شما اکسیژن و مواد مغذی بیشتری را دریافت می‌کنند. این به شما کمک می کند سلول های سالم تر و کارآمدتری بسازید و چهره خود را درخشان کند.


5. پاکسازی پوست صورت را جوان می کند

با افزایش سن، پوست درخشش خود را از دست می دهد. از یک طرف طبیعی است که این سبک زندگی و آلودگی های محیطی، بهبودی پوست را با مشکل مواجه می کند. پاکسازی پوست صورت به جوانسازی پوست کمک می کند. در واقع، درمانگران و متخصصان صورت از انواع روش ها، محصولات و تکنیک های موثر برای بهبود بافت پوست استفاده می کنند.

جوانسازی با پاکسازی پوست


6. پاکسازی به سم زدایی پوست کمک می کند

یکی از فواید پاکسازی صورت سم زدایی است. پوست شما مدام نیاز دارد تا از شر مواد زائد انباشته شده روی آن خلاص شود. بنابراین سم زدایی پوست ضروری است. طبیعتا اگر این کار به درستی انجام نشود باعث آسیب پوست می شود.

 

علاوه بر پاکسازی و شست و شوی روزانه صورت، پوست برای سم زدایی نیاز به پاکسازی زیر نظر پزشک متخصص دارد. معمولاً درمانگر از موادی مانند کرم‌های غنی از آنتی‌اکسیدان، نمک دریایی، عصاره‌های گیاهی و روغن‌ها استفاده می‌کند تا چهره شما شاداب و درخشان به نظر برسد.


7. پاکسازی پوست آکنه را کاهش می دهد

اگر یک جوش یا جوش را فشار دهید، خطر ایجاد زخم در آن ناحیه از پوست وجود دارد. اگرچه از بین بردن کامل جوش ها دشوار است، اما تمیز کردن پوست می تواند به کاهش آنها کمک کند. متخصصان زیبایی اغلب از محصولات حاوی اسید سالیسیلیک برای درمان آکنه استفاده می کنند. یک مطالعه نشان می دهد که لایه برداری با اسید سالیسیلیک به کاهش آکنه و جای زخم کمک می کند.


8. برای از بین بردن جوش های سفید و سیاه مفید است

حذف آکنه و آکنه از زیر پوست بخش مهمی از فرآیند پاکسازی صورت است. یک فرد ماهر اغلب از ابزارهای خاصی برای از بین بردن جوش های سرسفید و سر سیاه بدون آسیب رساندن به پوست استفاده می کند. بهتر است بدانید که این کار را نمی توان با خیال راحت در خانه انجام داد.

اصولاً جوش های سرسیاه و سرسفید منافذ پوست را می بندند و پوست را کدر می کنند. بنابراین، اگر پوست شما کمی زبر به نظر می رسد، وقت آن رسیده است که یک درمان حرفه ای مراقبت از پوست را انجام دهید.


9. پاکسازی تمام منافذ پوست را باز می کند

در دنیای امروز، اجتناب از همه آلودگی های زیست محیطی و آسیب های رایگان تقریباً غیرممکن است. در حالی که پوست شما هر روز با اشعه های مضر UV خورشید و سایر سموم بمباران می شود. این آلاینده ها روی سطح پوست جمع می شوند و باعث بسته شدن منافذ آن می شوند.

به همین دلیل است که هنگام پاکسازی پوست صورت، متخصص پوست از مه مرطوب برای باز کردن منافذ و حذف تمام سلول های مرده استفاده می کند. از آکنه و سایر مشکلات پوستی جلوگیری می کند.

با پاک کننده منافذ را باز کنید

دوره های آموزشی پوست دانشگاه شهید بهشتی

10. پاکسازی پوست را لایه برداری می کند

لایه برداری فرآیندی است که به آرامی سلول های مرده پوست را از سطح پوست شما پاک می کند. سلول های پوست به مرور زمان می میرند و تمایل دارند روی سطح پوست جمع شوند. این مشکل در سفت و خشک شدن پوست صورت موثر است.

در حالی که می توانید با استفاده از اسکراب بدن، پوست خود را در خانه لایه برداری کنید، اگر می خواهید سلول های مرده پوست را به درستی از بین ببرید، لایه برداری بهترین گزینه است. این روش شامل استفاده از لایه بردار شیمیایی است که سطح پوست را کاملا تمیز کرده و لایه های سالم زیر آن را نمایان می کند.

هشدار

مواردی که در این مقاله مطرح می شود باید زیر نظر متخصص پوست انجام شود. استفاده از این روش ها در منزل توصیه می شود.


11. به سفت شدن بافت پوست کمک می کند

اساساً با بالا رفتن سن، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد. زیرا تولید پروتئین ساختار کلاژن در پوست کاهش می یابد. در طول پاکسازی پوست، پزشکان از لایه بردارهای شیمیایی، ماسک ها، روغن ها و کرم های غنی شده با مواد گیاهی استفاده می کنند که می توانند تولید کلاژن را تحریک کرده و علائم پیری را کاهش دهند.


12 برای رفع پف زیر چشم و تیرگی اطراف آن موثر است.

از آنجایی که پوست زیر چشم نازک‌تر و حساس‌تر از سایر قسمت‌های صورت است، نیاز به مراقبت و توجه ویژه دارد.

بی توجهی به آن باعث پف زیر چشم، تیرگی دور چشم و چین و چروک در گوشه بیرونی چشم می شود.

اصولاً متخصصان پوست می دانند که چگونه مشکلات ناحیه ظریف زیر چشم را درمان کنند. کرم‌های دور چشمی که استفاده می‌کنند به‌طور ویژه برای درمان پوست حساس اطراف چشم طراحی شده‌اند و فواید ضد پیری دارند.


برش های خیار نیز اغلب در طول درمان برای نرم کردن ظاهر پوست اطراف چشم استفاده می شود. خیار حاوی ویتامین K است و می تواند پوست خسته شما را تغذیه کند و به درمان چین و چروک دور چشم و سیاهی دور چشم کمک کند.

فواید پاکسازی پوست دور چشم


13. ماسک صورت پوست شما را نرم و درخشان می کند.

معمولا در هنگام تمیز کردن پوست، آرایشگر با توجه به نوع پوست شما ماسکی تهیه می کند، این ماسک می تواند پوست را آبرسانی کند و منافذ پوست را تمیز کند، همچنین حاوی موادی است که از شدت هایپرپیگمانتاسیون یا تیرگی پوست می کاهد و بافت پوست را ایجاد می کند.


14. پاکسازی باعث افزایش ظرفیت جذب پوست می شود

این مشکل یکی دیگر از مزایای تمیز کردن منظم پوست صورت است. در این صورت پوست شما به جذب موثر سایر محصولات مراقبتی و لوازم آرایشی بهتر پاسخ می دهد. شما می توانید پول زیادی را برای محصولات زیبایی خرج کنید، اما متوجه می شوید که به خوبی جذب پوست شما نمی شوند. زیرا سطح پوست شما آنقدر زبر و خشک است که منافذ پوست شما نمی توانند به درستی عمل کنند. با پاکسازی منظم پوست، پوست شما صاف تر و آماده جذب محصولات مختلف می شود. 


https://fatemehhabashi.com/