مجله خبری گزارش

وبسایت گزارش خبری روز

مجله خبری گزارش

وبسایت گزارش خبری روز

دبیر ستاد تنظیم بازار خبر داد؛ تخصیص غرفه رایگان برای عرضه مستقیم میوه توسط تشکل‌ها/ میوه های شب عید داخلی است

قبادی گفت: ذخایر اقلام اساسی و شب عید به طور کامل انجام شده است و از تشکل‌ها و باغداران برای عرضه مستقیم میوه و اقلام اساسی در غرفه‌های رایگان دعوت می‌کنیم.

 عباس قبادی، دبیر ستاد تنظیم بازار در خبر 21 گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر گرانی اقلام اساسی تمام تلاش خود را برای تامین بازار شب عید و در ادامه آن ماه رمضان به کار گرفته ایم. از هفته آینده عرضه میوه شب عید آغاز خواهد شد و این عرضه تا سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: ذخایر اقلام اساسی و شب عید به طور کامل انجام شده است و از تشکل ها و باغداران برای عرضه مستقیم میوه و اقلام اساسی در غرفه های رایگان دعوت می کنیم.

دبیر ستاد تنظیم بازار تصریح کرد: تامین بازار میوه و مرکبات بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است اما اینبار هم طبق تصمیمات این عرضه و مدیریت به وزارت صمت واگذار شده است. امسال تنظیم بازار فقط با میوه های داخلی انجام شد و مانع صادرات میوه نشدیم.

او تاکید کرد: مردم برای خرید مدیریت داشته باشند و با خرید بدون نیاز بازار را با کمبود مواجه نکنند هر چند ذخایر ما کافی است و هیچ کمبودی در هیچ زمینه نداریم. به طور مثال توزیع کالا در قم و استانهای شمالی بهتر از تهران بود.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که چرا با وجود اینکه کالا به وفور است ولی بازهم با گرانی این اقلام مواجهیم، بیان کرد: مشکلات متعددی از جمله نقص توزیع و متاسفانه ورود دلال ها به بازار منجر به این موضوع است هر چند ما تمام تلاش خود را برای عرضه مستقیم کالاها به مردم به کار گرفته ایم.

قبادی به شرایط ویژه کرونایی و عدم برگزاری نمایشگاه ها و فروش های فوق العاده نیز اشاره کرد و گفت: امسال هم مانند سال گذشته فروش فوق العاده و بهاره برگزار نشد اما تشکل های مختلفی اقدام به عرضه اقلام به صورت فوق العاده کرده اند. 

انتهای پیام/

هشدار‌های هواشناسی به کشاورزان و دامداران/ شرایط بارش در نیمه دوم اسفند بهتر می‌شود

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی، کشاورزان و دامداران توصیه‌های هواشناسی را جدی بگیرند تا دچار آسیب نشوند.

مسعود حقیقت مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ورود سامانه بارشی به کشور خبر داد و گفت: روز جمعه در نیمه شمالی کشور ، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شرق خوزستان و شمال فارس بارش خواهیم داشت، ضمن آنکه فردا در نیمه شرقی وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

این مقام مسئول افزود: روز شنبه سامانه بارشی تنها در شمال شرق مستقر است و بتدریج از کشور خارج می‌شود.

وی در توصیه‌ای به کشاورزان گفت: با توجه به شرایط جوی و افزایش دما در مناطق جنوبی، شرایط برای انتقال نهال وجود دارد، اما به دلیل احتمال وزش باد شدید به کشاورزان توصیه می‌شود که پای درختان قیم را نصب کنند.

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی ادامه داد: با توجه به احتمال وزش باد شدید در مناطق مرکزی و شرقی به گلخانه داران توصیه می‌شود که از گونی‌های شن جهت مهار پلاستیک گلخانه استفاده کنند و حتما طناب کشی را انجام دهند تا گلخانه‌ها دچار آسیب نشوند.

وی در توصیه‌ای دیگر به کشاورزان گفت: باغداران مناطق جنوب و شرق که روغن پاشی را در باغات خود انجام دادند از هرس سنگین در باغات اجتناب کنند.

به گفته این مقام مسئول، دامداران مناطق شمالی‌تر از چرای دام در ارتفاعات طی روز‌های آتی اجتناب کنند تا سوزباد به دام‌ها آسیب نزند.

کاهش ۳۲ درصدی بارش نسبت به دوره بلندمدت

حقیقت درباره آخرین وضعیت بارش گفت: بنابر آخرین آمار مجموع بارش کشور از ابتدای سال تا ۱۲ اسفند در کل کشور ۹۶.۸ میلی متر و در دوره بلندمدت ۱۴۴.۱ میلی متر بوده که نسبت به سال قبل ۷۶.۱ میلی متر معادل ۴۲.۵ درصد و دوره بلندمدت ۳۲.۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی در پایان تصریح کرد: با بهبود وضعیت بارش در نیمه دوم اسفند پیش بینی می‌شود که قدری کم بارشی جبران شود.

انتهای پیام/

سخنگوی سازمان هواپیمایی مطرح کرد؛ جزئیات تغییر مسیر فوکر ایران‌ایر به دلیل تهدید بمب‌گذاری

ذیبخش گفت: پرواز ۳۳۴ هما از نوع فوکر ۱۰۰ در مسیر اهواز به مشهد در موقعیت اصفهان تهدید به بمب‌گذاری شد و پرواز سریعا در ساعت ۲۲:۴۰ به فرودگاه اصفهان تغییر مسیر داد.

به نقل از  روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، ‌محمد حسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی اظهار کرد: پرواز 334 شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) از نوع فوکر 100 در مسیر اهواز به مشهد در موقعیت اصفهان تهدید به بمب‌گذاری شد و پرواز سریعا در ساعت 22:40 به فرودگاه اصفهان تغییر مسیر داد. 

وی با بیان اینکه این پرواز ۶۳ مسافر ‌و ۹ خدمه پرواز داشت افزود: خلبان ضمن اعلام وضعیت فوق العاده درخواست فرود در اصفهان داشت که بدون مشکل  فرود آمد و سپس هواپیما به منطقه امن هدایت و مسافران پیاده شدند. 

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: با اقدام به موقع نیروهای امنیتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هواپیما ربایان دستگیر شدند و هواپیما مورد بازرسی امنیتی قرار گرفت و همچنین در دستوری ویژه بازرسی‌‌های فرودگاه‌ها در ترمینال‌ها و  رمپ پروازی علی‌الخصوص در فرودگاه اهواز تقویت شد.

ذیبخش افزود: سازمان هواپیمایی کشوری ،بدین وسیله مراتب قدردانی از زحمات ارزشمند گارد امنیت پرواز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حفاظت از جان مسافران و خدمه پرواز و خنثی سازی توطئه هواپیماربایی در پرواز مذکور را اعلام می‌کند.

انتهای پیام/‌

معمای ۱۴ ساله ناپدیدشدن مردی با ارثیه ۲۰ میلیاردی

۱۴ سال از ناپدید شدن مرد ثروتمند در حالی می‌گذرد که به‌تازگی ۲ ماجرای عجیب در این پرونده مطرح شده است. همسر مرد ناپدیدشده می‌گوید که پسرش سال‌ها قبل این مرد و همسر دومش را به قتل رسانده، اما پسر مدعی است که مادرش دست به جنایت زده است.

چند روز قبل زنی به دادسرای جنایی تهران رفت و گفت به‌تازگی متوجه شده که همسرش را کشته‌اند. وی گفت: همسرم صاحب یک کوره‌آجرپزی در یکی از شهرستان‌ها بود. او از روز هجدهم بهمن سال ۸۵ به‌طرز مشکوکی ناپدید شد و اگرچه گزارش گم شدن او را به پلیس اعلام کردم، اما به‌رغم جست‌و‌جوی ماموران، اثری از شوهرم به‌دست نیامد. در آن زمان به تمام بیمارستان‌ها سر زدیم، به هرجا که فکر می‌کردم همسرم رفته باشد رفتیم، اما تلاش‌هایمان بی‌نتیجه ماند.

از سوی دیگر همسرم در آن زمان بی‌آنکه مرا در جریان قرار بدهد با زنی ازدواج کرده بود. قبل از اینکه ناپدید شود یک روز با زنی به خانه آمد و گفت که آن زن همسر دومش است. آن موقع بود که متوجه حضور هوو در زندگی‌ام شدم، اما حرفی نزدم تا اینکه مدتی بعد شوهرم ناپدید شد و من احتمال دادم که با همسر دومش فرار کرده و به جای دیگری رفته است.

روایت عجیب
زن میانسال در ادامه گفت: در همه این سال‌ها کوچک‌ترین سرنخی از شوهرم به‌دست نیاوردیم و سرنوشت او برایمان معمای حل‌نشده‌ای باقی ماند تا اینکه چندوقت قبل پسرم راز بزرگی را فاش کرد. او گفت که سال‌ها قبل یعنی زمانی که شوهرم ناپدید شد، وی او و همسر دومش را در خانه خواهرش به قتل رسانده و اجسادشان را درون چاهی در شرق تهران انداخته است. در آن زمان پسرم ۲۰ ساله و سرباز بود و وقتی پی به این راز هولناک بردم تصمیم گرفتم ماجرای این جنایت را فاش کنم.

ادعای پسر
با اظهارات این زن، پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شده و قاضی ساسان غلامی، بازپرس شعبه سوم دادسرای جنایی تهران دستور بازداشت پسر وی را صادر کرد. او که هم‌اکنون مردی ۳۴ ساله است در بازجویی‌ها منکر اتهام قتل عمدی شد و گفت مادرش دروغ می‌گوید و در حقیقت این مادرش بوده که پدرش را به قتل رسانده است.

با اظهارات پسر جوان، بازپرس جنایی دستور احضار مادر و انجام تحقیقات بیشتر را صادر کرد تا اسرار ناپدید شدن مرد ثروتمند آشکار شود.

من قاتل پدرم نیستم
پسر جوان که به اتهام قتل پدرش بازداشت شده می‌گوید مادرش به دروغ و به‌خاطر ارث و میراث وی را به‌عنوان قاتل معرفی کرده است.

اگر قاتل نیستی، چرا نزد مادرت اعتراف کردی که پدرت و همسر دومش را ۱۴ سال قبل به قتل رسانده‌ای؟

من به‌هیچ عنوان چنین حرفی پیش مادرم نزدم. مادرم به دروغ چنین ادعایی مطرح کرده تا هم اسم من از لیست وراث خط بخورد و هم خواهرم.

پس چرا بعد از این همه سال چنین ادعایی را مطرح کرده است؟

چون در آستانه تقسیم ارثیه پدری‌ام و انحصار وراثت هستیم. پدرم خیلی پولدار بود و سرمایه‌اش حدود ۲۰ میلیارد تومان است. ما ۵ فرزندیم؛ ۳ پسر و ۲ دختر. حالا تصور کنید نام من و خواهرم اگر خط بخورد حدود ۸ میلیارد بیشتر به بقیه ارث می‌رسد. مادرم من را قاتل معرفی کرده و گفته خواهرم هم از راز قتل خبر دارد تا هر دوی ما از ارث محروم شویم و سهم بیشتری به مادرم برسد. درصورتی‌که من مطمئنم مادرم، پدرم را کشته است.

مدرکی داری که ثابت کند مادرت قاتل پدرت است؟

مدرکی که ندارم. فقط یک‌بار که با او صحبت می‌کردم داستان عجیبی برایم تعریف کرد. او گفت در یک روستا مردی گم می‌شود و همسرش نزد ریش‌سفید می‌رود تا ببیند آیا می‌شود اثری از آن مرد به‌دست آید. ریش‌سفید هم که پیشگویی می‌کرده به او گفته که تو خودت همسرت را کشته و سر به نیست کرده‌ای و حاضر نیستی در این خصوص با کسی حرفی بزنی. وقتی مادرم این داستان را برایم تعریف کرد، به او مشکوک شدم.

احتمال دادم که شاید خودش نزد آن پیشگو رفته و وی به او گفته که قاتل است. چون پدرم از سال ۸۵ که ناپدید شده هیچ ردی از او به‌دست نیامده است. مادرم با همدستی برادرش همان ۱۴ سال قبل پدرم و هوویش را کشته و اجسادشان را نابود کرده است.

چرا باید مادرت، پدرت را به قتل برساند؟

مادرم وقتی متوجه ازدواج دوم پدرم شد خیلی به هم ریخت. چون پدرم پنهانی با زن دیگری ازدواج کرد و مادرم برای انتقام‌جویی هر دوی آن‌ها را به قتل رساند. فقط به‌خاطر ازدواج مجدد پدرم. حالا هم مرا قاتل معرفی کرده تا از ارث پدری محروم شوم.

رزین اپوکسی چیست؟

 یک ترکیب شیمیایی است که هم می تواند به صورت طبیعی و هم به صورت مصنوعی باشد.

پایه ی رزین اپوکسی چیست؟

 

رزین در آب حل نشدنی و قابلیت حل شدن در الکل را دارد!

 

رزین اپوکسی چیست و انواع آن کدامند؟

1-رزین اپوکسی از خانواده رزین های دو جزئی به شمار می آید.

2-شامل پایه رزینی و هاردنر می باشد که دو جزء این رزین را تشکیل می دهند.

3-این دو جز با توجه به کاربردشان به نسبت های مختلف با هم ترکیب می شوند.

4-ترکیب تولید شده روی سطوح و قالب های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

 

کاربرد های رزین اپوکسی

 

برای دیدن مطالب بیشتر کلیک کنید.

 

دامنه ی استفاده از رزین بسیار وسیع است و تاریخ استفاده از آن به حدود 50 سال پیش بر می گردد!این استفاده تنها محدود به صنایع شیمیایی نمی باشد بلکه در بسیاری از صنایع دیگر، از قبیل  هوافضا، خودروسازی، عمران و ...نیز مورد استفاده قرار می گیرد.دلیل کاربرد وسیع رزین را می توان در مقاومت های بالای شیمیایی آن دانست,بطوریکه  این خصیصه به آن ها کمک می کند، تا در برابر خورندگی توسط مواد خورنده، از خود مقاومت بالایی را نشان دهند.به همین دلیل است که با این وجود این که رزین ها، جزء گروه رزین های مصنوعی با قیمت بالا به شمار می آیند، ولی در صنایع بسیاری کاربرد یافته و از آن ها به عنوان مواد اولیه استفاده شود.

امروزه رزین اپوکسی طیف وسیعی از کاربردها را گرفته است!!استفاده از رزین اپوکسی تنها محدود به صنایع دستی نمی باشد و در اکثر زمینه هایی همچون,هوافضا,عمران,صنایع اتوموبیل نیز وارد شده است!!!

انواع رزین اپوکسی از نظر غلظت

رزین اپوکسی از نظر غلظت به سه دسته تقسیم میشه:

1- رزین اپوکسیِ غلیظ:

 این نوع رزین غلظت بالایی داره و بخاطر شفافیت و غلظت بالا علاوه بر مصارف صنعتی، برای ساخت زیورآلات بسیار مناسبه.رزین اپوکسیِ غلیظ بیشتر تو کارهایی که از قاب فلزی یا چوبی استفاده میشه کاربرد دارد.

البته این نکته رو هم در نظر داشته باشین که بیشترین مقدار حباب هم تو این نوع رزینه که اگه نحوه حباب گیری رو بلد باشین به مشکل برنمی خورین و خروجی کارتون یه کار تمیز و بدون حباب میشه.

 رزین اپوکسیِ رقیق:

 رزین رقیق مناسب کارهاییه که داخل قالب سیلیکونی میسازیم، چون حباب کمتری داره.برای خلق آثار سه بعدی هم مصرف بیشتری دارد

 رزین اپوکسیِ نیمه رقیق یا نیمه غلیظ:

 این نوع رزین برای همه‌ی کارها مناسبه و میشه استفاده کرد ولی چون نسبت به رزین غلیظ کمتر حالت محدب میگیره؛ برای کارهای کروی مناسب نیست.

 همانطور که می دانید رزین های اپوکسی در جهان به عنوان رزین های مناسب برای کارهای هنری و دستی، ساخت زیورآلات مصنوعی و ... به شمار می رود.

 قطعاً بسیاری از شما دوستان هنرمند برای زیباتر کردن دست سازه های هنری خود به رنگ آمیزی آنها می پردازید که بسته به سلیقه شما هنرمند خوش ذوق می تواند مات باشد یا شفاف، شبرنگ باشد یا شب تاب، هیچ محدودیتی برای نمایش خلاقیت و سلیقه شما وجود ندارد.

تولید کنندگان بسیاری رنگ هایی با رنگ دانه های فراوان و کاملاً تخصصی، مناسب استفاده در رزین تولید نموده اند. شما می توانید از رنگ دانه ها به شکل پودر، جوهر، جوهرالکلی و ... استفاده نمایید.  بر پایه ی کاربرد رنگدانه های متفاوت، نتایج متفاوتی نیز مشاهده خواهید نمود.

رنگ ها باعث تغییر در غلظت و چگالی رزین می شوند و همین تغییرات  موجب ایجاد بافتهای بسیار جذاب و زیبا می شود. برای مثال رنگهای جوهری، رزین را کمی رقیق تر می نماید اما رنگهای خمیری، غلظت رزین را کمی بیشتر می نماید.

 آنچه که باید قبل از اقدام به رنگ آمیزی به آن توجه نمایید، انتخاب رنگ سازگار با رزین می باشد. چرا که رنگ دانه هایی موجود است که مناسب رزین نیستند، بهتر است ابتدا رنگ های خود را روی سطوح نقاشی کوچکتری امتحان نمایید زیرا در صورت عدم سازگاری تمام تلاش شما بی نتیجه مانده و مشکلاتی به بار خواهد آمد.

 

برخی از این مشکلات عبارتست از:

·        چسبناک ماندن و خشک نشدن کار نهایی 

·        گلوله گلوله شدن رنگ داخل رزین اپوکسی

·        به وجود آمدن ترک های ریز بر روی سطح کار

·        پدیدار شدن سوراخهای کوچک بر روی سطح کار به دلیل فرار حلال رنگ

·        به دلیل باز نشدن رنگ در رزین اپوکسی، رنگ مورد نظرتان به دست نخواهد آمد