مجله خبری گزارش

وبسایت گزارش خبری روز

مجله خبری گزارش

وبسایت گزارش خبری روز

هشدار‌های هواشناسی به کشاورزان و دامداران/ شرایط بارش در نیمه دوم اسفند بهتر می‌شود

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی، کشاورزان و دامداران توصیه‌های هواشناسی را جدی بگیرند تا دچار آسیب نشوند.

مسعود حقیقت مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ورود سامانه بارشی به کشور خبر داد و گفت: روز جمعه در نیمه شمالی کشور ، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شرق خوزستان و شمال فارس بارش خواهیم داشت، ضمن آنکه فردا در نیمه شرقی وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

این مقام مسئول افزود: روز شنبه سامانه بارشی تنها در شمال شرق مستقر است و بتدریج از کشور خارج می‌شود.

وی در توصیه‌ای به کشاورزان گفت: با توجه به شرایط جوی و افزایش دما در مناطق جنوبی، شرایط برای انتقال نهال وجود دارد، اما به دلیل احتمال وزش باد شدید به کشاورزان توصیه می‌شود که پای درختان قیم را نصب کنند.

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی ادامه داد: با توجه به احتمال وزش باد شدید در مناطق مرکزی و شرقی به گلخانه داران توصیه می‌شود که از گونی‌های شن جهت مهار پلاستیک گلخانه استفاده کنند و حتما طناب کشی را انجام دهند تا گلخانه‌ها دچار آسیب نشوند.

وی در توصیه‌ای دیگر به کشاورزان گفت: باغداران مناطق جنوب و شرق که روغن پاشی را در باغات خود انجام دادند از هرس سنگین در باغات اجتناب کنند.

به گفته این مقام مسئول، دامداران مناطق شمالی‌تر از چرای دام در ارتفاعات طی روز‌های آتی اجتناب کنند تا سوزباد به دام‌ها آسیب نزند.

کاهش ۳۲ درصدی بارش نسبت به دوره بلندمدت

حقیقت درباره آخرین وضعیت بارش گفت: بنابر آخرین آمار مجموع بارش کشور از ابتدای سال تا ۱۲ اسفند در کل کشور ۹۶.۸ میلی متر و در دوره بلندمدت ۱۴۴.۱ میلی متر بوده که نسبت به سال قبل ۷۶.۱ میلی متر معادل ۴۲.۵ درصد و دوره بلندمدت ۳۲.۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی در پایان تصریح کرد: با بهبود وضعیت بارش در نیمه دوم اسفند پیش بینی می‌شود که قدری کم بارشی جبران شود.

انتهای پیام/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد