مجله خبری گزارش

وبسایت گزارش خبری روز

مجله خبری گزارش

وبسایت گزارش خبری روز

انواع پاکسازی پوست چیست؟ (آشنایی با روش های پاکسازی صورت)

انواع پاکسازی پوست چیست؟ انواع پاکسازی پوست چیست؟

همانطور که می دانید پوست ما به خصوص پوست صورت به طور مداوم در معرض عوامل استرس زای محیطی مانند آلودگی، نور مضر خورشید و میکروارگانیسم ها قرار دارد و نیاز به پاکسازی منظم از آلاینده ها و گرد و غبار دارد. پاکسازی ناحیه پوست از طریق یک روش ساده و ابتدایی به نام پاکسازی صورت انجام می شود.

من فاطمه حبشی هستم و در این مقاله قصد دارم در مورد این واژه مهم در زمینه لوازم آرایشی و بهداشتی یعنی پاکسازی پوست صورت و روش های آن صحبت کنم.

اینها عناوین اصلی صفحه نمایش هستند

چرا کیف پول خود را تمیز کنید؟

اولین هدف پاکسازی، حذف سلول های مرده است لایه بالایی پوست انسان از سلول های مرده یا لایه شاخی تشکیل شده است که در بالای اپیدرم قرار دارد. حذف سلول های مرده یا لایه برداری به داشتن پوستی شاداب و درخشان کمک می کند

دومین هدف از پاکسازی، پاکسازی پوست از آلودگی و چربی است. البته پوست انسان با لایه ای از چربی پوشیده شده است که تاثیر زیادی در حفظ رطوبت و خاصیت ضد میکروبی پوست دارد. در بسیاری از افراد این روغن آنقدر زیاد است که منافذ پوست را می بندد و در نهایت باعث ایجاد آکنه و جوش می شود.

هدف سوم از پاکسازی، کمک به مرطوب کردن، تغذیه و بهبود گردش خون در پوست است. از جمله مواردی مانند بخور دادن یا ماساژ صورت که جریان خون را در پوست افزایش می دهد. در مرحله سوم پاکسازی صورت از لوسیون ها و کرم های مخصوص نیز استفاده می شود که با لایه برداری و تغذیه پوست باعث تقویت بافت، رنگ و استحکام پوست می شود.

همچنین بخوانید : انتخاب مدل موی مناسب با توجه به شرایط

انواع روش های پاکسازی صورت

پاکسازی صورت به طور کلی به سه دسته خانگی، سالن زیبایی و کلینیک تقسیم می شود.

پاک کننده صورت یا خانگی

در این روش از تجهیزات پیشرفته استفاده نمی شود و بیشتر محصولات و مواد مورد استفاده گیاهی، خانگی و ارگانیک است. این روش نسبت به دو روش دیگر هزینه کمتری دارد و معمولاً به پوست آسیب نمی رساند.

تمیز کردن صورت یا آرایشگاه

این روش در آرایشگاه ها، مراکز بهداشتی پوست یا اسپا انجام می شود و از دستگاه های عطر، ماساژ و کرم های مخصوص استفاده می شود. صورت با این روش تخصصی تر از نوع خانگی است اما کاملا تخصصی نیست.

به یاد داشته باشید که هیچ مجوزی برای استفاده از ابزارهای بالینی و پیشرفته در نظافت آرایشگاه وجود ندارد. زیرا کار با این دستگاه ها و ابزارها نیازمند دانش و نیروهای آموزش دیده است. عدم استفاده از اقلام استریل هنگام نظافت آرایشگاه می تواند سلامت مشتریان را به خطر بیندازد و باعث بروز مشکلات پوستی، بیماری های منتقله از راه خون، تشدید عوارض پوستی و سایر مشکلات سلامتی شود.

پاکسازی صورت یا کلینیک

این خاص ترین سطح پاکسازی است که باید توسط متخصص پوست یا تکنسین آموزش دیده در شرایط مناسب و در یک مرکز معتبر انجام شود. این سطح از پاکسازی در مراکز زیبایی و درمانی تحت شرایط بهداشتی انجام می شود و پوست را عمیقا پاکسازی می کند. پایداری این اثر درمانی بیشتر از دو روش قبلی است.

همچنین بخوانید : قبل از کراتینه کردن موهایتان حتما این مقاله را بخوانید

انواع روش های پاکسازی پوست چیست؟

روش ها و ابزارهای مختلفی در پاکسازی بالینی پوست استفاده می شود. تنوع زیاد این روش ها باعث شده است که بسیاری از افراد از پاکسازی خاص نتایج مطلوبی بگیرند، با این حال نوع روش مورد استفاده برای هر فرد بسته به نوع بیماری پوستی متفاوت است.

پائو ماتا

لایه برداری روشی است که شامل شستن پوست صورت با مواد شیمیایی مختلف مانند اسکراب و تونر برای از بین بردن لایه سطحی پوست است. پس از لایه برداری پوست، مشکلات پوستی مختلف مانند آکنه، جوش، چین و چروک و حتی اسکار در نهایت بهبود می یابند و از بین می روند. حتی در این روش پاکسازی پوست، متخصصین پوست از ابزارهای خاصی برای از بین بردن جوش های سر سیاه استفاده می کنند.

میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن روشی عالی برای درمان چین و چروک، افتادگی و خطوط ریز است. در این روش دستگاه میکرودرم ابریژن روی پوست صورت انسان قرار می گیرد سپس از اکسید آلومینیوم برای بازکردن منافذ پوست استفاده می شود و سلول های مرده توسط دستگاه جمع آوری می شود.

هیدرودرما

در این روش از آب و اکسیژن برای پاکسازی استفاده می شود و در واقع پاکسازی پوست با هیدرودرم برای کسانی که می خواهند لایه برداری کنند اما پوست حساسی دارند مناسب است. هیدرودرم ابریژن برای درمان لک های پوستی، چین و چروک و آکنه مناسب است. در این تکنیک پاکسازی صورت که بهترین راه برای آبرسانی به پوست محسوب می شود، سرم ها و ژل های مرطوب کننده مستقیماً روی پوست انسان زده می شود و با دستگاه مخصوص ماساژ داده می شود. در نتیجه سلول های مرده حذف شده و مقدار pH پوست متعادل می شود.

دستگاه هایفوتراپی

این دستگاه به طور گسترده در لایه برداری پوست استفاده می شود و با امواج اولتراسوند با شدت بالا مشابه امواج اولتراسوند کار می کند. با این روش بیمار تحت بیهوشی نیست، بنابراین روشی بی خطر محسوب می شود. با تکنیک هایفو، کلاژن درمانی و بازسازی با اثری قابل مشاهده قبل از جلسه اول انجام می شود.

همچنین بخوانید : تفاوت بین پاکسازی صورت مردانه و زنانه چیست؟

دستگاه کربوکسی

این دستگاه بر پایه دی اکسید کربن کار می کند و یکی از جهت گیری های مزوتراپی برای درمان سیاهی دور چشم می باشد. از این روش برای کاهش چین و چروک، کاهش سلولیت و چربی های موضعی و افتادگی پوست نیز استفاده می شود. این روش یکی از روش های کم تهاجمی محسوب می شود.

تجهیزات اندولیفت

این روش جزو درمان های کم تهاجمی است. به این ترتیب با انرژی بخشیدن به پوست با اشعه لیزر، نواحی صورت لیفت شده، چین و چروک ها کاهش یافته و اثرات بازسازی به وضوح قابل مشاهده است.

دستگاه لیزر دی اکسید کربن فرکشنال CO2

این دستگاه بر پایه دی اکسید کربن کار می کند و با تابش لیزر روی سطح پوست لکه ها و چین و چروک ها را از بین می برد. این تکنیک اغلب زمانی استفاده می شود که پوست بیمار دچار افتادگی یا اسکار شدید شده و در برابر سایر درمان ها مقاوم باشد.

RF-aparato

این روش یکی از کم تهاجمی ترین روش هاست و با امواج رادیویی ایمن کار می کند، در این روش با نفوذ به پوست، کلاژن سازی تحریک می شود، چین و چروک و افتادگی پوست ناشی از افزایش سن یا سایر مشکلات سطحی پوست از بین می رود.

دستگاه هایپرفرکانس پوست با فرکانس بالا

این روش یک روش درمانی با فرکانس بالا است که نه تنها پوست را با اکسیژن اشباع می کند، بلکه باکتری ها را از بین می برد و پوست را ضد عفونی می کند. با استفاده از این تکنیک، اکسیژن غنی شده با جریان فرکانس بالا به عمق پوست نفوذ کرده و پوست را عمیقا سم زدایی می کند.

انواع پاکسازی پوست چیست؟ (آشنایی با روش های پاکسازی صورت)