مجله خبری گزارش

وبسایت گزارش خبری روز

مجله خبری گزارش

وبسایت گزارش خبری روز

بهترین راه برای خشک کردن سبزیجات در خانه


یکی از مهم ترین غذاهای مورد تاکید سبزیجات است. سبزیجات را می توان هم خشک و هم مرطوب مصرف کرد. برخی از سبزیجات در زمستان در دسترس نیستند، بنابراین در بهار و تابستان شروع به خشک کردن و انجماد می کنیم. کدو تنبل یکی از سبزیجاتی است که باید در خانه وجود داشته باشد. استفاده از سبزی خشک، غذا را در صورت خشک بودن خوشمزه تر می کند و طعم و عطر آن را حفظ می کند. روش های مختلفی برای خشک کردن سبزیجات وجود دارد، می توانید سبزیجات را با استفاده از یخچال، پنکه، فر، مایکروفر، اجاق گاز و هوای آزاد خشک کنید. در ادامه به خشک کردن مناسب سبزیجات و تهیه سبزی سیاه شده می پردازیم.

چرا سبزی خردکن بخریم؟

سبزی خردکن دستگاهی عالی برای خرد کردن مقادیر زیادی سبزیجات در کمترین زمان است. می توانید سبزیجات مختلف، آجیل و لوبیا سبز را با سبزی کوب خرد کنید. سبزی خردکن در دو نوع صنعتی و خانگی تولید می شود و سبزی خرد کن ختنگی برای خانم های خانه دار بسیار مفید و سودآور است. بنابراین آنها شروع به پرورش سبزیجات در خانه می کنند. خرد کردن سبزیجات با چاقو زمان بر و دشوار است. با سبزی خردکن می توانید هر اندازه سبزی را ریز یا درشت خرد کنید. سبزی خردکن خطر کمتری نسبت به استفاده از چاقو دارد و احتمال اینکه اتفاقی برای شما بیفتد بسیار کمتر است.

نکات مهم قبل از خشک کردن سبزیجات

قبل از خشک کردن سبزی باید به چند نکته توجه کرد تا سبزی ها به خوبی خشک شوند و رنگ و طعم و عطر آن حفظ شود.

مهمترین قسمت تهیه سبزیجات تازه است. اگر خودتان سبزی کاشته اید یا می توانید به محلی که سبزی می کارند بروید، قبل از غروب آفتاب آنها را بچینید.

سبزی ها را خوب بشویید و زرد و زرد را جدا کنید تا رنگ سبزی ها خراب نشود.

سبزیجات را در آب سرد بریزید، اما مراقب باشید در کاسه آب زیاده روی نکنید. حدود 10 ساعت و نیم کافی است تا سبزیجات داخل آب باشند. سپس چندین بار آن را بشویید تا کثیفی آن کاملا پاک شود.

5 روش برای خشک کردن سبزیجات در خانه

روش اول خشک کردن سبزیجات در هوای آزاد: بعد از اینکه سبزی ها را تمیز کردید و سبزیجات را شستید، صبر کنید تا کاملا خشک شوند. سبزیجات را ریز خرد کنید برای برش سبزی می توانید از سبزی خردکن یا چاقو استفاده کنید. برش سبزیجات با سبزی خردکن بهتر و سریعتر انجام می شود. لوبیا سبز را روی یک پارچه نخی تمیز در لایه های نازک پهن کنید و روزی چند بار بچرخانید تا خشک شوند. توجه داشته باشید که سبزیجات نباید در معرض نور مستقیم خورشید باشند زیرا باعث زرد شدن رنگ می شوند. بعد از چند روز سبزی کاملا خشک می شود و می توانید آن را در ظروف شیشه ای در جای خنک نگهداری کنید.

سبزی خرد کن ملی 3 کیلوگرمی یکی از بهترین سبزی گیرها برای برش سبزیجات به اندازه دلخواه شما می باشد. درب آن از مواد پیرکس بوده و دارای پایه ای است که در حین کار نمی افتد و نمی لغزد. ظرفیت بار 3 کیلوگرم و مجهز به کفگیر است. گوشی بلند خوبیه و 12 ماه گارانتی داره.

سبزیجات را با پنکه یا کولر خشک کنید

روش دیگر خشک کردن سبزیجات، خشک کردن در باد یخچال یا پنکه است. مثل قبل سبزی ها را خوب تمیز کرده و بشویید. برای خرد کردن سبزیجات می توانید از سبزی خردکن های تیز و مرغوب استفاده کنید. بعد از اتمام مراحل می توانید سبزی ها را به صورت لایه لایه روی پارچه نخی تمیز پهن کنید و زیر باد یخچال یا پنکه بگذارید. بعد از حدود 12 ساعت در باد یخچال یا پنکه خشک می شود. اما بهتر است سبزی ها را یک روز در فضای باز بگذارید تا کاملا خشک و بی بو شوند. سپس سبزیجات را در شیشه های تمیز ریخته و در جای خنک قرار دهید.

سبزی گیر ملی 4 کیلوگرمی نمونه ای از سبزی گیر است که می توانید با خیال راحت خریداری کنید. ظرفیت آن 4 کیلوگرم است و بدنه آن از فولاد ضد زنگ مقاوم ساخته شده است. موتور آن بادوام بوده و دارای میکروسوئیچ می باشد. دارای تیغه های بسیار تیز و دارای 12 ماه گارانتی می باشد.

سبزیجات را در فر خشک کنید

روش دیگر برای خشک کردن سبزیجات استفاده از فر و مایکروفر است. کار با آنها بسیار آسان است و در کمترین زمان ممکن سبزیجات شما را آماده می کنند. سبزی ها را خوب تمیز کرده و بشویید و پس از آبکشی خوب و خشک کردن آن ها را برای قرار دادن در فر آماده کنید. یک ورقه پخت بردارید و سبزیجات را به صورت لبه های نازک روی آن پهن کنید. فر را روی کمترین درجه حرارت قرار دهید و یادتان باشد که هر نیم ساعت یکبار به آن سر بزنید تا سبزیجات را بچرخانید.

خشک کردن سبزیجات در سرخ کن

یکی از روش هایی که اخیرا بسیار رایج شده استفاده از سرخ کن برای خشک کردن سبزیجات است و سرخ کن به یکی از مفیدترین محصولات خانگی تبدیل شده است. برای استفاده از سرخ کن، سبزیجات باید کاملا تمیز و شسته شوند. سپس سبزی ها را خشک کرده و به اندازه دلخواه برش دهید و داخل ماهیتابه بریزید. دمای سرخ کن را طبق دفترچه راهنما و دمای نوشته شده برای خشک کردن سبزیجات تنظیم کنید. به سرعت سبزیجات را ببینید و با یک دست آنها را خشک کنید.

سبزی تراش 6 کیلویی با بدنه استیل ضد زنگ

سبزی خردکن 6 کیلویی Bines قدرت زیادی دارد و قابلیت برش انواع سبزیجات را در کمترین زمان دارد. بدنه این سبزی خردکن از استیل ضد زنگ، دسته ها از پلاستیک مقاوم و تیغه های آن نیز از استیل ضد زنگ و قابل تمیز کردن است. ویژگی های خوب این سبزی خردکن، سبزی خردکن 6 کیلویی بیگنس را به یکی از پرفروش ترین سبزی خردکن ها تبدیل کرده است. سبزی خردکن بزرگ 4 کیلوگرمی ساخته شده از بدنه فلزی استیل ضد زنگ. سبزی خردکن بیگنس 6 کیلوگرمی دارای دسته پلاستیکی بوده و نگهداری از دستگاه آسان و راحت است. در قسمت جلوی دستگاه دریچه ای تعبیه شده است که پس از چرخ کردن کامل سبزیجات آزاد می شود. قسمت پایین سبزی خردکن Bigness موتور آن است که با چفت های تعبیه شده در کنار دستگاه بسته می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد