مجله خبری گزارش

وبسایت گزارش خبری روز

مجله خبری گزارش

وبسایت گزارش خبری روز

هزینه های اضافی هنگام خرید ملک در قبرس شمالی


قبرس شمالی یکی از محبوب ترین مقاصد برای سرمایه گذاری و خرید ملک در خاورمیانه است. قیمت های مقرون به صرفه و طبیعت زیبا این منطقه را به فرصتی عالی برای خرید خانه یا سرمایه گذاری تبدیل کرده است. با این حال، قبل از خرید ملک در قبرس شمالی، به یاد داشته باشید که جدای از هزینه های اولیه مانند قیمت ملک و هزینه های قانونی، ممکن است تعدادی هزینه اضافی نیز وجود داشته باشد که می تواند بر بودجه شما تأثیر بگذارد و باعث نگرانی شما شود.

هزینه های اضافی برای خرید ملک در قبرس

همانطور که در موضوع کلاهبرداری در قبرس شمالی اشاره شد متاسفانه برخی از مشاوران املاک به هزینه های وثیقه خرید ملک در قبرس شمالی اشاره ای نمی کنند و خریدار پس از خرید متوجه می شود!!!! عدم اطلاع صحیح از سوی برخی مشاوران تنها به منظور فروش آسان ملک است که با این کار خریدار با توجه به بودجه خود راحتتر خرید می کند اما اگر این هزینه های جانبی خرید ملک را بداند دو حالت پیش می آید: خانه ای با قیمت کمتر انتخاب می کند یا بودجه اش برای خرید ملک مناسب نیست و از خرید منصرف می شود.

هزینه خرید خانه در قبرس شمالی چقدر است؟

هزینه های اتفاقی خرید ملک 18 تا 19 درصد قیمت ملک می باشد که خریدار معمولاً یک بار و برای همیشه آن را پرداخت می کند که هزینه ها به شرح زیر می باشد.

1) مالیات بر خرید ملک (12%)

در قبرس شمالی، مالیات خرید یک هزینه اضافی است که باید در نظر گرفته شود. به طور کلی مالیات خرید بر اساس قیمت خرید ملک محاسبه می شود و معمولا 12 درصد قیمت ملک است. این هزینه باید در زمان خرید ملک پرداخت شود.

2) هزینه انتقال سند (5 درصد)

هزینه انتقال سند از فروشنده به خریدار 5% ارزش ملک در زمان اتمام ساختمان و پس از پرداخت می باشد، بنابراین در صورت پرداخت ملک شما باید پس از اتمام پرداخت پرداخت نمایید. برای چندین سال می توانید پس از پرداخت برنامه ریزی کنید.

3) هزینه ابطال تمبر (0.5 درصد)

هزینه ابطال تمبر به دفتر ثبت اسناد و املاک قبرس قابل پرداخت است و شامل نیم (0.5) درصد از ارزش کل ملک است.

4) هزینه شعب (2 هزار پوند)

هزینه انشعاب که بستگی به پروژه دارد، قبل از تحویل کلید پرداخت می شود و معمولا بین 1000 تا 3000 پوند است که حدود نیم تا یک و نیم درصد ارزش ملک است، بنابراین مانند شهری . آب و فاضلاب. هزینه های محاسبه شده و توسعه زیرساخت در توافق اولیه.

5) هزینه های غیرمنتظره (1 درصد)

البته این هزینه به ندرت امکان پذیر است و تمامی هزینه ها در گزینه های 1 تا 4 ذکر شده است اما باید 1% قیمت ملک را نیز به عنوان هزینه های غیرمنتظره در نظر بگیرید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد